Op zaterdag 6 augustus stond de laatste vlucht voor de oude duiven op het programma. Een echte kraker met een afstand van 700 km. Alleen de besten kunnen deze afstand goed aan, zeker gezien de Noorden wind op het eerste traject in Frankrijk. De 309 geselecteerde duiven van het Samenspel Zuid Hollandse Eilanden werden om 7.15 uur gelost. Na precies 10 uur vliegen viel om 17.15 uur de licht kras jaarling 1670615 op de klep bij Piet van Moort te Nieuwe Tonge. Hij kwam perfect uit de goede richting. Piet had niet direct in de gaten dat het een vroege was, omdat hij de duiven al eerder had verwacht. Maar bij melding bleek er nog geen duif thuis te zijn. Een mooi resultaat voor de enthousiaste liefhebber die na Menen van enige tijd terug de duiven maar moeilijk weer op gang kon krijgen. De laatste weken gaat het echter weer prima.

Afstamming

De vader van de winnaar is de Schalie Bosua die hij via W. de Jong heeft verkregen en de moeder is de 041 van 2007 ( soort den Blinden – J. Breeman). Uit deze duivin heeft hij al meerdere zeer bruikbare duiven gekweekt. 2 jaar terug heeft een jeugdlid uit de regio ook enkele jongen uit deze duivin meegenomen en speelt hier eveneens prima mee !

De winnaar vloog zijn 2e dagfondvlucht na op Bourges een 3e prijs in de vereniging te hebben gevlogen. Bij Piet vliegen de jaarlingen maximaal 2 dagfondvluchten. Voor Ruffec had deze doffer een week rust en werd opgevoerd met volle bak van de Koopman mengeling en wat Pinda’s. In het begin van het seizoen zijn de doffers verduisterd en hebben nu nog maar 2 pennen gegooid.

Samenspel

De 2e prijs in het Samenspel was voor de combinatie Stoop van Huizen uit Zuidzijde die maar liefst 9 van de 10 duiven in de prijzen pakte. Ook Jozien Wijnties de Jeu had met de 3e prijs en 12 van de 18 prijs een prima vlucht. Het oude seizoen zit er op. Voor sommige wellicht nog een paar navluchtjes en de rest kan op rust ! De eerste stap naar de voorbereiding van volgend jaar !

BK

PIGEONSUPPORT.COM

DUIVENTRANSPORT

IN DE KIJKER

Uw website 1 jaar naast elk artikel?

Bekijk onze tarieven om te adverteren!

GESPONSORDE LINKS

SPONSOREN

http://www.duivenvlucht.nl/images/banners/Duivenbakken.jpg

Comb. Poelman - Erica

Redstar Breedingstation

Bonnenschenkers

TOPPERS IN BEELD

Combinatie Kroesen uit Klazienaveen

Drukt neus aan het venster met diverse kampioenschappen in afdeling 10. Als we de klok zeg maar 10 jaar terug zetten ...

Topper in beeld

Theo Streefkerk en zoon, Ameide - ...

Inleiding Theo Streefkerk is een heel bekende naam onder de mannen van het zware labeur. Iedereen heeft zijn naam ...

Topper in beeld

Klip - Verhagen, Rotterdam

Klip – Verhagen (Rotterdam) Wat kunnen we nog schrijven over deze combinatie. Al jaren staan ze aan de top van de ...

Topper in beeld

KEEK OP DE WEEK

Geen zwaluwen

Het is nog steeds hoog zomer en we zitten wat de droogte al dicht tegen 1976 aan. Mogelijk de komende week een enkele bui ...

Ad de Jong

DUFFEL/ARGENTON - Warmpjes en zwaar tot ...

Voor de zoveelste week achtereen zijn de duivenvluchten loodzwaar in iedere categorie. Het was wederom een lang weekend ...

Evelien's Journaal

Bourges, Dax en Barca - Het weekend van ...

Ik had al een stukje klaar op de zondagmiddag, maar had geen zin om het te publiceren. Geen idee waarom, achteraf weet ik ...

John Logemann

COLUMNS

Wendela Wiersema, Appingedam.

“Bijna niemand vraagt mij iets, ze weten het allemaal beter” Ik val in herhaling. Maar deze ...

Rene Hidding

Droge naalden

Heb het vermoeden dat er al een flink aantal zitten te smachten naar het finish van het oude duivenseizoen, de kraker ...

Sjaak Buwalda

Bourges, Dax en Barca - Het weekend van ...

Ik had al een stukje klaar op de zondagmiddag, maar had geen zin om het te publiceren. Geen idee waarom, achteraf weet ik ...

John Logemann