Comb. Hengst-Provoost uit Aagtekerke zegeviert op Agen oude duiven.

Agen oude duiven kreeg na 2 dagen vertraging op 26 juni om 06.50 uur het startschot. Bij IFC Zeeland werden 398 duiven door 66 deelnemers ingekorfd. De overwinning bij de oude duiven werd een prooi voor Comb. Hengst-Provoost uit Aagtekerke. Met 12 duiven mee draaien ze 6 duiven in de prijzen, een 50% score te beginnen met de 1e prijs. De winnares, een 2-jarig blauw duivinnetje die was ingemand op 2 weken broeden, melde zich om 19.02.28 op de plank. Een toppertje want als jaarling vloog zij ook al 26/311 op Agen en 7/188 op Narbonne.

Dit 100% Biemans duifje mag straks op Narbonne gaan proberen haar prestatie te evenaren. Comb. Franse – ’s-Heer Arendskerke pakt de 2e plaats en plaats 3 is voor Leo van Schouwen – Nieuw- en Sint Joosland (de winnaar bij de jaarlingen).

Goud voor Leo van Schouwen uit Nieuw- en Sint Joosland op Agen jaarlingen.

Na 2 dagen uitstel werden de duiven op Agen gelost op zondagmorgen 26 juni om 06.50 uur. Bij IFC Zeeland werden 239 jaarlingen ingemand door 39 liefhebbers. Glorieus winnaar werd de 65-jarige Leo van Schouwen  uit Nieuw- en Sint Joosland die om 19.08.28 zijn eerste duif klokte. Met 2 jaarlingen mee werd zijn de tweede de volgende morgen om 07.56.28 uur geklokt, een 100% scoren dus. Een prestatie van formaat. De winnaar werd gespeeld als weduwnaar en de ouders zijn afkomstig van  Cas en Klaas de Graaff uit Arnemuiden. Jos van Belzen uit Colijnplaat pakte het zilver en Aart Jan Maljaars uit Zoutelande was goed voor brons.

Met dank aan Jaap Bruggeman

PIGEONSUPPORT.COM

DUIVENTRANSPORT

IN DE KIJKER

Uw website 1 jaar naast elk artikel?

Bekijk onze tarieven om te adverteren!

GESPONSORDE LINKS

SPONSOREN

http://www.duivenvlucht.nl/images/banners/Duivenbakken.jpg

Comb. Poelman - Erica

Redstar Breedingstation

Bonnenschenkers

TOPPERS IN BEELD

Combinatie Kroesen uit Klazienaveen

Drukt neus aan het venster met diverse kampioenschappen in afdeling 10. Als we de klok zeg maar 10 jaar terug zetten ...

Topper in beeld

Theo Streefkerk en zoon, Ameide - ...

Inleiding Theo Streefkerk is een heel bekende naam onder de mannen van het zware labeur. Iedereen heeft zijn naam ...

Topper in beeld

Klip - Verhagen, Rotterdam

Klip – Verhagen (Rotterdam) Wat kunnen we nog schrijven over deze combinatie. Al jaren staan ze aan de top van de ...

Topper in beeld

KEEK OP DE WEEK

Geen zwaluwen

Het is nog steeds hoog zomer en we zitten wat de droogte al dicht tegen 1976 aan. Mogelijk de komende week een enkele bui ...

Ad de Jong

DUFFEL/ARGENTON - Warmpjes en zwaar tot ...

Voor de zoveelste week achtereen zijn de duivenvluchten loodzwaar in iedere categorie. Het was wederom een lang weekend ...

Evelien's Journaal

Bourges, Dax en Barca - Het weekend van ...

Ik had al een stukje klaar op de zondagmiddag, maar had geen zin om het te publiceren. Geen idee waarom, achteraf weet ik ...

John Logemann

COLUMNS

Wendela Wiersema, Appingedam.

“Bijna niemand vraagt mij iets, ze weten het allemaal beter” Ik val in herhaling. Maar deze ...

Rene Hidding

Droge naalden

Heb het vermoeden dat er al een flink aantal zitten te smachten naar het finish van het oude duivenseizoen, de kraker ...

Sjaak Buwalda

Bourges, Dax en Barca - Het weekend van ...

Ik had al een stukje klaar op de zondagmiddag, maar had geen zin om het te publiceren. Geen idee waarom, achteraf weet ik ...

John Logemann