Ontbinding arbeidsovereenkomst directeur NPO

Woensdag 2 mei jl. is het verzoekschrift behandeld van de NPO, waarin ontbinding van de arbeidsovereenkomst met de heer G. de Jongh werd verzocht. Naar de mening van de NPO was een vruchtbare samenwerking tussen de NPO en de heer G. de Jongh niet mogelijk. Keer op keer stuitte het bestuur op problemen met de heer G. de Jongh, op allerlei vlakken, van organisatorische aard tot persoonlijke aard. Hoofdprobleem voor de NPO was echter het totale gebrek aan loyaliteit, hetgeen bleek uit vele mails (in het bezit van onze advocaat) die de heer G. de Jongh wisselde met o.a. de voormalige NPO voorzitter.

Inmiddels heeft de Rechtbank beschikt en in de beschikking is bepaald dat de arbeidsovereenkomst wordt ontbonden per 1 december 2012, zonder dat aan de heer G. de Jongh een ontbindingsvergoeding behoeft te worden voldaan.

Hoe nu verder

Bestuur NPO heeft in overleg met de heer Marinus en het personeel afgesproken om vooralsnog nog geen actie te ondernemen inzake vervanging van de directeur. De heren Cees van Bockel en Gerrit van Dijk (organisatiedeskundigen) hebben inmiddels onderzoek gedaan naar de verrichte activiteiten op het bureau. Daarnaast is er door de heren van Bockel en van Dijk overleg geweest met het bestuur hetgeen nog een vervolg krijgt. Nadien zal het bestuur in samenspraak met het personeel bekijken wat verstandig is om te doen. Zoals onze inschatting nu is, is het de vraag of het nodig is weer een directeur te benoemen. Een deel van de externe activiteiten worden nu al gedaan door de onderscheiden portefeuillehouders, hetgeen prima verloopt.

Bestuur NPO

Gebruikt u het nieuwe internetadres van de NPO wel?

nieuwe URL

Mededeling van de Franse bond - Verbod op stro en houtkrullen op een aantal losplaatsen

stro

De Frans bond liet ons weten:

Wij informeren u dat het per direct verboden is om op de losplaatsen Fay aux Loges, La Ferte, St. Aubin en Saran (Orléans) stro te gebruiken. Wordt gebruik van stro toch geconstateerd, dan wordt de losplaats gesloten. Wij danken u voor het naleven van de voor de losplaatsen geldende instructies. Wij dringen er bij de afdelingen en verenigingen op dit besluit te respecteren. Wij kunnen niet nog meer losplaatsen missen. Het aanbod is al zeer beperkt.

Indeling afdeling 7 op de nationale Derby der Junioren

Afdeling 7

Op de laatste Algemene Vergadering is er van afdeling 7 Midden Nederland een vraag gekomen of zij op de Derby der Junioren weer ingedeeld zouden kunnen worden in sector 3. Dit is dan conform de indeling bij de overige nationale/sectorale vluchten. Sinds een klein aantal jaren was afdeling 7 Midden Nederland voor de Derby der Junioren ingedeeld bij sector 2. Bestuur NPO heeft gemeend hierop positief te moeten reageren en afdeling 7 Midden Nederland wordt met ingang van 2012 weer ingedeeld in Sector 3.

Voor 2012 houdt dit in dat zij Mantes la Jolie zullen spelen.

Jaarlingen op marathonvluchten

st vincent

Tijdens de laatste Algemene Vergadering NPO is het programma van Nationale Vluchten 2013 t/m 2015 aangenomen. Eén punt in het voorstel betrof het niet meer in mogen korven van jaarlingen op de drie marathonvluchten (St.Vincent, Beziers en Tarbes) Dit onderdeel van het voorstel is ook aangenomen. Wij merken dat er nu wat verwarring is ontstaan over of er in 2012 op St.Vincent jaarlingen gezet mogen worden. Voor 2012 is het nog wél toegestaan dat er jaarlingen gespeeld worden op St. Vincent.

zlu

Van de ZLU - De ZLU in 2012

Het programma 2012 is inmiddels bekend, dankzij de inzet van bestuur ZLU in nauw overleg met de NPO en Belgische inrichters heeft ervoor zorg gedragen dat er gelukkig geen dubbele inkorvingen op een avond zijn. Hierdoor worden vooral de grote inkorflokalen ontlast, maar ja groot of klein niemand staat op te veel werk te wachten, er moet nu al meer dan genoeg gedaan worden om aan alle inkorfverplichtingen te voldoen. Bestuur heeft al meer dan werk genoeg.

Ons volgende probleem is de ophaaldienst, jaarlijks een kostenpost van over de € 18.000 die ons langzaamaan opbreekt. De eventuele verhogingen inzake diesel zijn nog niet meegerekend. Wij hebben daarom voor 2012 voor het eerst enkele inkorflokalen aangeschreven alwaar het aantal duiven echt aan de lage kant is, om te bezien elders aan te leveren.

vrachtwagen zlu

Ook voor dit jaar zijn er enkele nieuwelingen in ons midden, P.V. Vice-Versa, gelegen aan de Noorderdwarsvaart 84 E te Drachten en Dedemsvaart zijn de newcomers voor 2012. Vice-Versa heeft reeds een eigen ZLU site in het leven geroepen onder www.pvviceversa.com.

Drachten zal de duiven naar Urk aanvoeren in goed overleg met Jan Tekkelenburg uit Urk, alwaar in 2012 de duiven voor het lokaal worden opgehaald.

Dedemsvaart zal gebruik gaan maken van de nieuwe aanvoerhaven te Giesbeek alwaar Arie Heezen vanuit Velp heen verhuisd. DV Valkenswaard , alwaar o.m. Jan Habraken de scepter zwaait, neemt het inkorven over van Bladel, waardoor in deze hoek van Brabant inkorven mogelijk blijft.

De geplande routes voor 2012 zijn als volgt:

Route Limburg, deze verenigingen worden traditiegetrouw door afd. Limburg opgehaald. Te vertrekken vanuit het verzamel/omring centrum van afd. Limburg in Geleen alwaar Eddy Hoedemakers en Henk Curvers de ZLU verantwoordelijken zijn, wordt de route Beesel – Neer – Echt – Heerlerheide – Simpelveld – Gronsveld – Beek en retour in het afd. gebouw Geleen gereden. Een route van ca. 215 km. In Geleen worden ook de benodigde bestelde manden voor de inzetlokalen met de ophaaldienst meegegeven. Wordt er in Geleen niet omgeringd rijdt de wagen door naar het verzamelcentrum Rucphen, de verzamelplaats van Brabant 2000, hetgeen retour ook nog eens ca. 300 km. zijn.

Alle overige routes vertrekken uit Sprang Capelle, de thuishaven van de Fa. Leen van Pelt, ook hier worden alle bestelde manden op de opleggers geplaatst. Alle routes eindigen in het afd. gebouw van Brabant 2000 in Rucphen alwaar Wim Donks en Piet Vink de ZLU verantwoordelijken zijn.

Vrachwatens ZLU

De Zeelandroute, deze wordt opgehaald vanuit Sprang Capelle, begint in Middelharnis - Zuid Beyerland – Steenbergen – Hoogerheide – Middelburg – Terneuzen – en dan naar verzamelplaats Rucphen. Een route van ca. 400 km.

De Midden Brabant route, verzorgd door busje , vertrekt uit Sprang Capelle naar Stiphout – Valkenswaard – Tilburg – Wernhout en lost vervolgens in Rucphen, Route van ca. 215 km.

De Noord Holland route, vertrek wederom vanuit Sprang Capelle, als 1e het groot inkorfcentrum Alkmaar , dit jaar een half uur later ophalen - vervolgens naar de parkeerplaats van Hotel Schiphol op de A4 te Hoofddorp, ( De Nieuwe Brug Amsterdam en de Duinklievers Noordwijker- hout ) leveren hier aan, dan naar Naaldwijk ( aanlevercentrum voor Maasdijk ) – Bergschenhoek ( aanleverpunt voor Woerden) – Hendrik Ido Ambacht – verzamelcentrum Rucphen. Ca. 425 km. bedraagt deze route.

Tenslotte de nieuw te formeren route voor Midden Nederland te beginnen vanuit Sprang Capelle- vervolgens Putten – Urk ( alwaar Drachten aanlevert ) - Giesbeek ( alwaar Dedemsvaart –Borne – Lochem – Apeldoorn – Lichtenvoorde aanlevert ) - Zetten aan de afslag A 50 – Oss ( aanleverpunt Soest en Boxmeer) – Boxmeer wordt op Barcelona opgehaald – Geleen alwaar gelost wordt – dan naar de thuishaven Sprang Capelle. Een route van ca. 610 km. Wordt er niet in Geleen omgeringd dan rijdt de wagen vanuit Oss rechtstreeks naar Rucphenen dan Sprang Capelle, deze route is ook nog ca. 500 km.

De Groene Olijftak IJsselstein en Maasbode Velddriel leveren de duiven aan in Rucphen, dit naar volle tevredenheid van ZLU en betreffende verenigingen. Samenwerking is voortreffelijk te noemen. Bedankt.

Het omringen en stempelen van de duiven, ca. 35 % van de duiven wordt in Geleen omgeringd en op aantal gebracht. In Rucphen de overige 65 %, een helse klus, gedaan door de vele vrijwilligers die de ZLU nog rijk is. Voor hoe lang nog is onze vraag, ooit zal dit niet meer mogelijk zijn, houdt ze daarom in ere.

Komende week komen wij terug op het omringen/stempelen en op aantal brengen van de duiven.

Hopende dat U door deze opsomming van gegevens een kleine indruk krijgt van hetgeen onze vrijwilligers te verhapstukken krijgen. Alvast bedankt,

Hub Wetzelaer
Vervoer ZLU

Mededeling aan de inzetlokalen

Het seizoen 2012 komt steeds dichterbij, met Pau inkorven op maandag 18 juni start traditiegetrouw het vliegseizoen. Dringend verzoek aan de inkorfcentra om nu reeds zorg te dragen voor voldoende manden. Voor Pau heeft men reeds een voorraad van 2011 achtergehouden, m.u.v. de Limburgse lokalen. Gelieve dus voor 1 juni de benodigde manden te bestellen bij Hub Wetzelaer, liefst Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. of anders via 06-49986123. De verenigingen die duiven aanleveren moeten hun manden bestellen via de vereniging alwaar de duiven aangeleverd worden. De Limburgse verenigingen dienen de manden voor Pau en Bordeaux samen op te geven, ook voor 1 juni a.s. Voor de rest van Nederland geldt dat met de ophaaldienst Pau ook de manden voor Bordeaux meekomen. Hou daar dus rekening mee.


Olympische Vluchten 2012

Deelnamekaarten zijn nog steeds te bestellen via Bureau NPO. Maak €15,- per kaart over op giro 19666 t.n.v. NPO Veenendaal o.v.v. ‘Kaarten Olympic Races’. U krijgt de deelnamecertificaten dan zo spoedig mogelijk thuisgestuurd.

Verdere informatie zie: www.olympicraces.com


Hokbezoek Verbree2

Corrie Hakvoort op bezoek bij Comb. Verbree

Voordat ik mijn verslag begin wil ik mijzelf ff voorstellen. Ik ben Corrie Hakvoort ben 15 jaar oud en woon op Urk. Ik heb al sinds mijn tiende jaar duiven. Ik zit op de Pieter Zandt scholengemeenschap te Urk in het 3de jaar op gltl. Mijn hobby`s zijn duiven, turnen en freerunnen, maar de duiven gaan nog altijd voor. Ik plaag mijn vader ook heel graag :p xd (A). Mijn vorige hokbezoeken waren bij Hennie Lagrouw en mijn vriend Gert Jan Beute.

Maar ik ben nu dus op hokbezoek geweest bij Comb. Verbree in Putten. Na een autoreis van een uurtje kwamen we aan en zijn eigenlijk meteen begonnen met het hokbezoek, want het zou gaan regenen. Co vertelde dat hij veel last had van roofvogels, en daarom het systeem met oehoe-geluiden gebruikte. En dat dat heel goed werkte Daarna zijn we nog in het hok gaan kijken. Daar heeft Co nog het een en ander verteld over hun systeem en duiven. Daarna zijn we naar binnen gegaan en kregen we wat te drinken aan geboden en heb ik Co en Piet nog wat vragen gesteld . Co is 68 jaar oud en heeft al 60 jaar duiven. Al vanaf hij 8 jaar oud is. Hij heeft 250 duiven in totaal en 26 kweekkoppels en speelt met ongeveer 75 doffers/duiven mee aan een wedstrijden. Dat vind ik best veel want ik vlieg zelf met 8 doffers/duivinnen Ik heb hem ook gevraagd wanneer hij naar een dierenarts gaat. Co & Piet gaan alleen naar de dierenarts als het moet, zeggen ze, anders vinden ze het niet nodig. Als ze echt ziek zijn anders niet.

Ik vroeg ze hoe ze de duiven trainden. De duiven worden getraind met de vlag J (doe ik ook altijd). Ieder jaar kweken ze ongeveer 125 duiven. Das veel meer dan ik doe ! Er wordt niet voorgekoppeld. Tijdens met kweken worden de duiven na 5 weken omgekoppeld. Er stond ook een vraag over wat voor voer ze gaven maar dat leek mij wel duidelijk. Net zoals iedere liefhebber voeren Co & Piet hun duiven duivenvoer. Er worden ook nog bijproducten gegeven kaas, pinda`s, piksteen enz. Als ze de duiven selecteren dan letten ze op hun prestaties/ gezondheid

Ik heb nog gevraagd of hij mij een tip kon geven en die was:

Maak geen problemen die er niet zijn & REGELMAAT. Aan het einde van het hokbezoek heb ik ook nog 2 jongen gehad. Ik wil Piet, Co en zijn vrouw hartelijk bedanken voor het leuke bezoek en natuurlijk de 2 prachtige jongen!!!

x-x-x Corrie Hakvoort

ps. Toen ik een paar weken geleden voor het eerst in mijn leven op Teletekst stond was Piet één van de eersten die mij via de mail feliciteerde.

NPO



IN DE KIJKER

Uw website 1 jaar naast elk artikel?

Bekijk onze tarieven om te adverteren!

GESPONSORDE LINKS

SPONSOREN

TOPPERS IN BEELD

Combinatie Kroesen uit Klazienaveen

Drukt neus aan het venster met diverse kampioenschappen in afdeling 10. Als we de klok zeg maar 10 jaar terug zetten ...

Topper in beeld

Theo Streefkerk en zoon, Ameide - ...

Inleiding Theo Streefkerk is een heel bekende naam onder de mannen van het zware labeur. Iedereen heeft zijn naam ...

Topper in beeld

Klip - Verhagen, Rotterdam

Klip – Verhagen (Rotterdam) Wat kunnen we nog schrijven over deze combinatie. Al jaren staan ze aan de top van de ...

Topper in beeld

KEEK OP DE WEEK

John Logemann - Veranderen, hoe doe je ...

Niet zo'n rare vraag, de titel van dit stuk. Ons duivenwereldje is er vol van. Er moet veranderd worden, maar ...

John Logemann

John Logemann - Kiespijn

  Kiespijn, je kan het inderdaad missen. Afgelopen weken behoorlijk last gehad, vorige week zo erg dat ik ...

John Logemann

Eveliens Journaal 'Respect voor onze ...

Hallo allemaal, wij zijn er even tussenuit geweest, HEERLIJK, we zijn de auto ingestapt en hebben 1400 km zuidwaarts ...

Evelien's Journaal

COLUMNS

Michel Vanlint - Duiven volop in de ...

  Het is een noodzakelijk kwaad, een gebeurtenis die zich jaarlijks herhaalt. Nieuwe pluimen, slagpennen en ...

Michel Vanlint

John Logemann - Veranderen, hoe doe je ...

Niet zo'n rare vraag, de titel van dit stuk. Ons duivenwereldje is er vol van. Er moet veranderd worden, maar ...

John Logemann

Sjaak Buwalda - Duurde eventjes -

Ja ik weet het, je hebt er even op moeten wachten voordat hier wat nieuws verscheen. Buiten het vliegseizoen staan ...

Sjaak Buwalda